יום שלישי, 18 ביוני 2019, ט"ו סיון ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-2339066

חדשות אזוריות בנגבנט

חדשות יישובי האזור

חדר הבריחה הפדגוגי הראשון מסוגו בארץ נפתח בחמדת הדרום

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

שמעון בן קימון

נייד 052-7053686

SIMON320@WALLA.COM

מכללת חמדת הדרום בשיתוף חברת התוכנה QuestBuilders פיתחה חדר בריחה דינמי ייחודי מסוגו בישראל המאפשר להשתנות ולהתחלף בהתאם לדרישות המורה וצרכי התלמידים

בשלישי שעבר, במסגרת כנס נשיאי המכללות לחינוך שנערך במרכז רבין בתל אביב, נחשף לראשונה חדר בריחה פדגוגי-דינמי שפותח על ידי צוות המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום שעל יד נתיבות בשיתוף עם חברת התוכנה  . QuestBuildersהמיזם מהווה פריצת דרך משמעותית בעולם ההוראה בישראל.

 המדובר בחדר בריחה המאפשר למידה חווייתית, עבודת צוות ופיתוח מיומנויות המאה ה-21 תוך התמודדות עם אתגרים, כאשר התוכנה הייחודית מאפשרת למורים להזין תוכן במגוון תחומי דעת ובדרגות קושי שונות. חדר הבריחה שנחשף הוא הראשון מסוגו בארץ, כאשר אחד האלמנטים הבולטים המייחדים את חדר הבריחה בחמדת הדרום לעומת הקיימים כיום בארץ ובעולם הוא יכולתו הדינמית להתחלף בהתאם לדרישות המורה וצרכי התלמידים.

 הנשיא פרופ' שאול קרקובר שהוביל את פרויקט חדר הבריחה במכללה בצוותא עם מנכ"ל המכללה קובי ויצמן מציין כי "הסטודנטים והסטודנטיות נחשפים להרבה פעילויות בתחום החדשנות שיש במכללה, כמו חדרי הבריחה וחדרי הסימולציה, ומביאים איתם את התנסיותיהם לבתי הספר. החדשנות הזו היא טכנולוגית אבל חדשנות בהוראה היא הרבה מעבר לזה – עבודה בצוותים, שיטות הוראה חדשניות מוטות-תלמיד ועוד. הדגש של המכללה הוא לשלב הכל יחד, כדי להשתמש בהוראה במיומנויות של המאה ה-21 ולהתפתח איתן.

הגישה שלנו אומרת שהתלמיד הוא המרכז. הוא לומד בדרכו שלו ולכן צריך ללמוד אותו בדרך חווייתית ומשמעותית לו, בכיתה ומחוצה לה. כל החדשנות שהסטודנטים נחשפים אליה ורוכשים אותה הן בחשיבה והן בדרכי הלימוד, הם מביאים לבתי הספר. כך יש לנו יותר יכולת להשפיע לשנות ולהוביל, והסטודנטים בעצם הופכים לשגרירים של חדשנות זו".

 המנכ"ל קובי ויצמן סיפר על מרכז החדשנות במכללה שכולל מרכזי סימולציה, חדר בריחה, ומרכז משאבי חדשנות. "היום אנו מכשירים מורים ומורות שיהיו בתפקידם גם בעוד 30 שנה, ואי אפשר לדמיין אפילו אלו טכנולוגיות יהיו בחיינו ובמערכת החינוך עד אז, ולכן חלק מהדגש ששמנו השנה הוא לפתח חדשנות בחינוך". "כמו בסימולטור לטייסים, גם כאן הסטודנטים מגיעים למספר שעות, מתנסים בתרחישים שונים, מצולמים ומתנסים בתהליך רפלקציה ומשוב. קשה לתלמידים לשבת בכיתה, ולכן הפכנו חלק מתהליך הלמידה למשחק בחדר בריחה. פיתחנו ביחד עם חברה פרטית טכנולוגיית תוכנה שבעזרתה מרצים יכולים לשנות את חדר הבריחה ולהתאימו עבור המקצוע והכיתה בה הם מלמדים. כך התלמיד יכול לחוות חדר בריחה עשרות פעמים, בכל מקצוע ומקצוע, וללמוד עבודת צוות, תוך התגברות על קשיים  ועם תוכן לימודי של ממש". 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: